Vibroizolácia vodiča/operátora v predo-zadnom smere pomocou pasívnych, aktívnych alebo semi-aktívnych vibroizolačných systémov
Začiatok riešenia: | 01.01.2006 |
Koniec riešenia: | 31.12.2008 |
Program: | VEGA |
Evidenčné číslo projektu: | 2/6161/27 |
Pozícia ústavu v projekte: | Jediný riešiteľ projektu |
Zodpovedný riešiteľ: | Juraj Stein |
Vypracovali sa modely ľudského tela v predo-zadnom smere a v priečnom smere, rešpektujúce reakciu od volantu, ktorých parametre závisia od intenzity budenia. Získané poznatky sa použili pre simuláciu kmitania odpružených sedadiel vodičov v koľajovom vozidle a v cestnom vozidle. Dôkladne sa preskúmali podmienky korektného použitia modelov Coulombovského suchého trenia vo všeobecnom oscilátore s jedným stupňom voľnosti, osobitne z hľadiska vzniku chaotických oscilácií.
V oblasti modelovania a analýzy pozdĺžnych nerovností povrchu vozovky sa analyzoval vplyv neštandardných profilov vozovky a vlnitosti na ukazovatele nerovnosti profilu vozovky ako aj na odozvu kmitania na vozidle. Taktiež sa navrhol nový spôsob klasifikácie nerovnosti profilov vozoviek. Porovnali sa neistoty určovania ukazovateľov nerovnosti.
V spolupráci s Ústavom merania SAV sa vyhotovil kompaktný merací systém na báze trojkomponentných MEMS akcelerometrov na meranie vibrácií vo vozidle a na stanovenie dynamických vlastností sedadla.
Pozri aj štúdiu